پرچم

پرچم کشورها

پرچم کشورها  –  پرچم هر کشور هویت و نماد آن کشور می باشد. مردم هر کشور هم نسبت به پرچم کشور های خودشان، غیرت و تعصب دارند و مانند ناموس خود از آن حفاظت و نگهداری می کنند.

پرچم کشورهای دنیا

پرچم کشورهای دنیا

رنگ هایی که در پرچم کشور ها به کار رفته است، بی معنی و بی ربط با خود کشور نیست. رنگ ها به معنی های مختلفی به کار رفته اند. حدود 196 کشور در جهان وجود دارند که استقلال دارند. این کشورها از پرچم های مخصوص به خود استفاده می کنند.

قطعا پرچم هر کشور نشانه هویت و استقلال آن کشور می باشد. مردم هر کشور هم برای حفظ این هویت حاضرند از جان و مال خود بگذرند. قطعا پرچم کشورها با اسم خود رابطه مستقیمی دارند و هر دو به یک معنی و مفهوم مشترک اشاره دارند.

پرچم کشورهای آسیایی

مالزی یکی از کشورهای آسیایی است که پرچم زیبایی دارد. 14 خط قرمز و سفید روی این پرچم وجود دارد. یک ستاره و ماه درون مستطیل آبی رنگی در بالای این پرچم قرار دارند که آن ستاره 14 پر می باشد. 14 رنگ قرمز و سفید و همچنین ستاره 14 پر نشانه 13 ایالت یا همان استان در کشور مالزی به همراه منطقه فدرال کوالالامپور می باشد.

پرچم کشورهای آسیایی

کره جنوبی نیز یکی دیگر از کشور های آسیایی می باشد که پرچمی زیبا و البته پر معنی دارد. پرچم کره جنوبی به معنی تعادل عظیم جهان می باشد. همانطور که گفتیم معنی این پرچم تعادل عظیم هستی می باشد. نماد آبی و قرمز وسط آن هم به همین منظور است. این رنگها به نیروی تعادل عظیم کیهانی اشاره می کند که برای حفظ تعادل جهان ضروری است. 4 خط سیاه رنگ در 4 گوشه این دایره به صورت خط 3 تایی، خط 4 تایی، خط 5 تایی و خط 6 تایی وجود دارند که نماد زمین، آب، انسان و آتش هستند.

پرچم کشور بزرگ چین نیز یکی از پرچم کشور های آسیایی می باشد که زیبایی خاصی برخوردار است. رنگ قرمزی که اکثر این پرچم را فرا گرفته است، به نشانه انقلاب خلق چین می باشد. 5 ستاره نیز روی این پرچم قرار گرفته اند که یکی از آن ها از 4 ستاره دیگر بزرگ تر می باشد. 4 ستاره کوچک تر، یکی از طرف های آن را به شکل اتحادی فرا گرفته اند. ستاره بزرگ تر به نشانه حزب کمونیست می باشد. 4 ستاره کوچک اطراف آن به منظور 4 قشر جامعه چین یعنی کشاورزان، کارگران، سرمایه داران ملی و سرمایه داران خرد می باشد.

پرچم کشورها – هند

هند هم یکی دیگر از کشور های آسیایی می باشد که پرچم آن دارای معنی زیادی است. رنگ زرد یا خردلی که در بالای این پرچم است نشانه هندو ها می باشد. رنگ سبز پایین این پرچم نیز اشاره به مسلمانان این کشور دارد. رنگ سفید در بین این دو رنگ هم به صلح و دوستی میان آنان اشاره دارد. در وسط پرچم و رنگ سفید چرخ قانون با 24 پره قرار داده شده است و به نشانه چرخه زندگی می باشد و 24 پره هم به معنی 24 ساعت شبانه روز است.

پرچم ایران

از هر چیزی بگذریم از پرچم ایران نمی شود گذشت. پرچم ایران دارای سه رنگ سبز، سفید و قرمز می باشد که در وسط آن نام زیبای الله به چشم می خورد و 22 الله اکبر در حاشیه های سبز و قرمز این پرچم وجود دارند که به منظور پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 بر روی این پرچم قرار گرفته است.

پرچم کشورها – اسپانیا

پرچم کشور های اروپایی

اسپانیا یکی از کشور های اروپایی است که پرچمش از پیچیدگی های خاصی برخوردار است. در پایین و بالای پرچم این کشور نوار های قرمز رنگ وجود دارد و بین آن ها رنگ زرد بزرگتری وجود دارد. در سمت چپ رنگ زرد نمادی که از دو ستون که روی آن ها به زبان اسپانیایی نوشته شده ” فراتر از ” و اشاره به اکتشافات کریستف کلمب دارد، دیده می شود. بین این دو ستون یک مربع که درون آن یک قلعه، یک شیر ایستاده، نوار عمودی قرمز و زرد و یک سپره زنجیری و سه گل که ظاهرا گل سوسن می باشند قرار دارد. همچنین در پایین این مربع گل انار بسیار ریزی وجود دارد. در بالای مربع که می گویند شکل سپر است، تاجی به اندازه عرض این مربع قرار گرفته است.

گفته می شود رنگ قرمز و زرد این پرچم هر دو به گاو بازی که تفریح اول اسپانیایی ها می باشد، اشاره دارد. برخی می گویند رنگ قرمز این پرچم به منظور خونی که از گاو ها بر زمین جاری شده است می باشد. رنگ زرد هم به معنی ماسه یا زمین گاو بازی می باشد. اما برخی دیگر معتقدند که زرد به معنی خورشید و قرمز به معنی خون ریخته شده انسان های اسپانیایی ( چه در خارج از اسپانیا و چه در داخل اسپانیا ) می باشد.

پرچم کشورها – ایتالیا

پرچم ایتالیا یکی از ساده ترین پرچم های دنیا می باشد. این پرچم از سه رنگ سبز، سفید و قرمز استفاده شده است. دقیقا مانند رنگ های پرچم کشور عزیزمان و گفته می شود این رنگ ها معنای مذهبی دارند. در باور مردم ایتالیا رنگ قرمز نشانه نیکوکاری و نیک بودن، رنگ سفید نشانه ایمان و باور و رنگ سبز نیز نشانه امید و زندگی می باشد.

پرچم کشورهای آفریقایی

در اکثر پرچم کشور های آفریقایی از رنگ سیاه استفاده شده است. دلیل آن هم قرار داشتن در قاره سیاه می باشد.

آفریقای جنوبی یکی از پرچم های زیبا در قاره آفریقا را دارد و به معنای متحد شدن همه مردم در این کشور است. اگر پرچم را به صورت عمودی نگاه کنید می بینید که حرف Y  انگلیسی در آن قرار دارد. این حرف به نشانه وجود و متحد شدن همه اقوام این کشور است.

در پرچم کشور های آفریقایی رنگ سیاه نماد مردم این قاره، رنگ سبز نشانه حاصلخیزی و رنگ زرد نشانه وجود منابع طلای بسیار زیاد در این قاره است.

پرچم کشورهای عربی

در پرچم کشور های عربی و همچنین پرچم کشور های خاورمیانه رنگ های متفاوتی وجود دارد. برای مثال رنگ سبز پرچم عربستان نشانه مذهب و دین آن ها و نوشته سفید رنگ آن که لا اله الا الله می باشد هم همین مسئله را تایید می کند.

امیدواریم از توضیحاتی که درباره پرچم کشور ها و نام آنها داده شد، لذت برده باشید؛.شما می توانید والپیپر hd پرچم کشور ها را در گوگل مشاهده کنید. قطعا زیبایی های بسیاری در پرچم کشور ها نهفته است.

دیدگاهتان را بنویسید