پرچم

انواع پرچم : دنیای بی نظیری از پرچم ها برای کاربردهای مختلف

انواع پرچم

امروزه پرچم های بسیاری وجود دارند که هر یک برای کاربرد خاصی ایجاد شده اند البته پرچم هایی هم وجود دارند که می توانند یک کاربرد کلی تر را مورد پوشش قرار دهند اما معمولا پرچم های اختصاصی برای اهداف خاصی طراحی و تولید می شوند. در ادامه این مطلب با دنیای پرچم همراه باشید تا به انواع پرچم ها و شکل های مختلف آن ها بپردازیم و با هم این دنیای رنگارنگ را بررسی کنیم.

انواع پرچم – انواع مختلف پرچم

پرچم ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند و همانطور که اشاره کردیم ، می توانند برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

پرچم های سیاسی

پرچم های سیاسی می توانند نشان دهنده احزاب سیاسی باشند. برخی از پرچم‌های ملی از پرچم‌های سیاسی احزاب به قدرت رسیده یا به وجود آمده‌اند.

انواع پرچم : پرچم های بین المللی

پرچم های بین المللی پرچم هایی هستند که نماد اتحاد از هر نوع بین ملت ها هستند. برای مثال می توان به پرچم اتحادیه اروپا اشاره کرد که نمادی از کشورهای اروپایی است که در زمان برگزاری مراسم های چند جانبه از آن استفاده می شود.

پرچم های دریایی

پرچم های دریایی پرچم هایی هستند که در دریا استفاده می شوند. پرچم‌های ملی وجود دارد که توسط کشتی‌های دولتی استفاده می‌شود، پرچم‌های مدنی که توسط کشتی‌های خصوصی به اهتزاز در می‌آیند و پرچم‌های جنگی که توسط کشتی‌های دریایی استفاده می‌شوند. آنها کشور مبدا کشتی را نشان می دهند. در دریا نیز از پرچم های علامت دهنده برای انتقال پیام استفاده می شود. آنها می توانند کلمات را حرف به حرف هجی کنند، می توانند برای انتقال پیام پیچیده تر ترکیب شوند یا هر کدام می توانند حامی یک پیام پیچیده باشند. معمولا این نوع پرچم ها نشان می دهد که کشتی متعلق به کدام شرکت است. بورجی قایق بادبانی مشخص می کند که قایق تفریحی بادبانی متعلق به کدام کشور و یا منطقه است.

به دنبال پرچم های دریایی ، پرچم های ادبی وجود دارند که خدمه کشتی می توانند از طریق آن به دیگران علامت دهد که این علامت ها می توانند شامل ، راه‌اندازی کشتی، شروع مراسم مذهبی در کشتی، حضور افسر ارشد در کشتی یا زمان استراحت در کشتی باشند.

انواع پرچم : پرچم های مخصوص شنا در سواحل

از پرچم های شنا برای مشخص کردن محدودیت های منطقه شنا در یک ساحل استفاده می شود. آنها به صورت مورب به دو قسمت قرمز و زرد تقسیم می شوند.

انواع پرچم

پرچم های ملی و یا کشوری

پرچم های ملی معمولا نمادی از کشورها هستند. می توان گفت که این پرچم ها از پرچم هایی که برای کشتی ها در اوایل قرن هفدهم مورد استفاده قرار می گرفتند ، تکامل یافته است. سه نوع فرعی از پرچم های ملی وجود دارد: پرچم ایالتی، که فقط توسط سازمان های دولتی می تواند برافراشته شود. پرچم مدنی که می تواند توسط هر کسی استفاده شود و پرچم جنگی که توسط سازمان های نظامی استفاده می شود.

انواع پرچم : پرچم های ورزشی

پرچم های ورزشی در ورزش به عنوان یک روش علامت گذاری استفاده می شود. این نوع پرچم ها ، در فوتبال برای علامت دادن احتمال نقض قوانین، در مسابقه (خودرو، موتور سیکلت و قایق بادبانی) برای علامت دادن شروع و پایان مسابقه، رد صلاحیت یا هشدار موانع در مسیر مسابقه، در گلف برای علامت گذاری ها، استفاده می شوند. همچنین از پرچم های ورزشی در غواصی نیز استفاده می شود و به همین ترتیب می توان به پرچم های بسیار دیگری در انواع ورزش ها اشاره کرد.

پرچم‌های راه‌آهن

از پرچم‌های راه‌آهن در راه‌آهن برای سیگنال‌دهی استفاده می‌شود. از پرچم های سمافور نیز برای سیگنال دهی استفاده می شود. آنها توسط سیگنال‌دهندگان در دریا یا خشکی استفاده می‌شوند که با تغییر موقعیت پرچم‌ها، از دو پرچم (یکی در هر دست) برای انتقال معنا استفاده می‌کنند.

انواع پرچم ها بر اساس شکل

پرچم ها را می توان از نظر شکل و نحوه برافراشتن نیز تقسیم بندی کرد. آنها می توانند مربع (مانند پرچم های سوئیس و شهر واتیکان و پرچم های علامت دریایی)، مستطیل (بیشترین پرچم های ملی )، مثلث، بورگی (مثلثی شکل مانند پرچم های قایق بادبانی)، مثلث دوتایی باشند. (پرچم نپال نمونه ای از این پرچم است)، نوک تیز، سپر مانند ، گرد، مربع مانند باشند.

برخی از پرچم ها می توانند عمودی باشند. نسخه های عمودی پرچم های ملی در برخی از کشورها معمول است که باد نسبتاً تند مورد نیاز برای نمایش پرچم های افقی در آنجا رایج نیست. سایر پرچم های عمودی در تبلیغات یا سایر اهداف تزئینی استفاده می شوند.

پرچم های مستقیم

پرچم های مستقیم شکل کلاسیکی دارند که دارای یک لبه عمودی مستقیم در امتداد دورترین سمت از قطب و یک لبه مستقیم در امتداد پایین هستند. طرف متصل به میله عمدتاً مستقیم است اما در بالا همراه با میله منحنی است. سبک پرچم مستقیم طراحی ساده تری دارد که فضای قابل توجهی را در اختیار شما قرار می دهد تا طرح خود را روی آن چاپ کنید، در حالی که همچنان چشم نواز و زیبا به نظر می رسد و می تواند در نگاه اول نظر افراد را به خود جلب کند.

پرچم های لبه ایی

پرچم لبه ایی یکی از ساده ترین طرح های پرچم به شمار می آید و همچنین بیشترین فضا را برای نمایش پیام در اختیار شما قرار می دهد. پرچم های لبه ایی معمولا مستطیل شکل هستند و دارای لبه های عمودی بلندتر و لبه های افقی کوتاه تر هستند. پرچم های لبه ایی معمولا میله پرچم در امتداد یک طرف پرچم قرار دارد و یک نوار در بالای آن وجود دارد تا پرچم را در جای خود نگه دارد. اگر می خواهید یک طراحی ساده با فضای زیادی برای گرافیک خود داشته باشید، پرچم لبه ایی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

انواع پرچم

پرچم های اشک مانند

پرچم های قطره ای و یا اشک مانند یکی دیگر از سبک های پرچم های منحنی و چشم نواز هستند. البته شکل آنها بیشتر مانند قطره اشک می باشد و دارای یک قطب هستندکه پرچم روی آن خم می شود تا شکلی گرد ایجاد کند. سمت پرچم که دورتر از تیرک قرار دارد، با زاویه پایین می آید و ضلع متصل به تیرک نسبت به طرح های دیگر انحنای بیشتری دارد. این نوع پرچم به دلیل شکلی که دارد نسبت به سایر اشکال پرچم ها محکم تر هستند و برای مواقعی که نمی خواهید پرچم شما با باد حرکت کند، ایده آل است.

پرچم های پر مانند

پرچم های پر مانند دارای طراحی براق و صاف هستند که حسی پیچیده به این پرجم ها می دهد. شکل پرچم همانطور که از نامش پیداست شبیه پر است. مانند پرچم مستقیم، پرچم های پر مانند بیشتر در امتداد سمتی که قطب قرار دارد متمایل هستند و سپس در بالا منحنی ایجاد می شود. پرچم نیز در امتداد پایین به میزان مشابهی خمیده است، اگرچه هیچ قطبی در آنجا وجود ندارد. این پرچم یک سبک منحصر به فرد ارائه می دهد که توجه افراد را در حین عبور به خود جلب می کند.

کدام شکل پرچم را باید انتخاب کنید؟

برای انتخاب بهتر و دقیق تر پرچم مورد نیاز خود می توانید از نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد استفاده کنید.

استفاده از پرچم در محیط بیرونی و یا داخلی

همچنین در نظر داشته باشید که آیا از پرچم خود در محیط داخلی یا خارجی استفاده می کنید و آیا می خواهید پرچم شما همراه با باد حرکت کند یا خیر. پرچم های اشک مانند در باد کمتر به اهتزاز در می آیند زیرا به تیرک چسبیده اند.

چقدر فضا نیاز دارید ؟

وقتی سبکی منحصر به فرد را انتخاب می کنید، معمولاً از بخشی از فضایی که می توانید برای چاپ گرافیک خود استفاده کنید صرف نظر می کنید. از طرف دیگر، یک طرح ساده تر، منحنی های کمتری دارد و فضای بیشتری را برای طرح خود در اختیار شما قرار می دهد. شما باید انتخاب کنید که سبک یا فضای پیام را در اولویت قرار دهید. هر دو گزینه مزایای خود را دارند، بنابراین انتخاب به ترجیحات شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید طراحی ساده‌تری با فضای بیشتر داشته باشید، گزینه مستقیم یا لبه‌ای را انتخاب کنید. اگر می خواهید شکلی چشم نوازتر داشته باشید، پرچم پر یا قطره اشک مانند را انتخاب کنید.

رویداد مورد نظر

یک رویداد تجاری ممکن است به یک طراحی ساده و تجاری نیاز داشته باشد، در حالی که یک کنسرت یا رویداد ورزشی ممکن است به سبکی سرگرم‌کننده و خلاق نیاز داشته باشد. اگر پرچم‌های دیگر در رویداد شکل خاصی دارند، ممکن است بخواهید آنها را مطابقت دهید یا، شکل دیگری را انتخاب کنید تا پرچم شما برجسته شود.

برند

یکی از عواملی که می تواند به شما در انتخاب اولویت دادن به سبک یا فضای گرافیکی کمک کند، برند شما است. اگر برند شما ساده‌تر است، ممکن است بخواهید طرح ساده‌تری را انتخاب کنید. اگر کمی پیچیده تر به نظر می رسد، می توانید از طرحی چشم نوازتر استفاده کنید.

استفاده از انواع پرچم ها برای تبلیغات !

پرچم ها یک راه عالی برای تبلیغ کسب و کار شما هم در محیط داخلی و خارجی هستند. نصب پرچم های تبلیغاتی آسان است و برای جلب توجه مردم و رساندن پیام شما به آنها ایده آل است. شما می توانید از پرچم های تجاری به روش های مختلفی استفاده کنید. می‌توانید آن‌ها را در خارج از کسب‌وکارتان قرار دهید، آن‌ها را در داخل دفترتان قرار دهید ، همچنین می توانید از پرچم های تبلیغاتی برای بخشی از نمایشگاه تجاری خود استفاده کنید یا در رویداد بعدی خود در فضای باز از مزایای آن بهره مند شوید. اگر از پرچم ها در محیط بیرونی استفاده کنید، بهتر می توانند نظر افراد را جلب کنند.

وقتی با تیم مجرب و حرفه ایی دنیای پرچم بر روی یک پرچم بازاریابی سفارشی کار می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که محصولی با کیفیت بالا دریافت خواهید کرد که به خوبی برند شما را نشان می‌دهد. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا محصولات مناسب را انتخاب کنید و سپس گرافیک خود را با استفاده از تجهیزات با بالاترین کیفیت بر روی پرچم ها چاپ کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید