پرچم

چاپ پرچم چیست و انواع روش های آن کدامند ؟

چاپ پرچم

چاپ پرچم ها برای برگذاری و یا حتی تبلیغات مجالس عالی به نظر می رسد چرا که به کسب و کارها و یا ذینفعان مجالس کمک می کند تا بیشتر دیده شوند و طبیعتا درآمد بیشتری هم از وقایع مختلف داشته باشند. پرچم ها ، تزئیناتی عالی برای جشن ها و انواع مراسم هستند و می توانند به مدارس و تیم های ورزشی کمک کنند تا روحیه خود را بیشتر حفظ کنند ! با پیشرفت فناوری ، چاپ پرچم ها در حال حاضر آسان تر و سریعتر شده است و با این وجود چاپ طرح های سفارشی ، به ویژه برای تبلیغات ، با کیفیت بیشتری دنبال می شود. در ادامه این مطلب به چاپ پرچم و انواع روش های ساخت آن می پردازیم.

چاپ پرچم به صورت صفحه ایی

یکی از گزینه هایی که می توانید برای چاپ پرچم خود از آن استفاده کنید ، چاپ پرچم به صورت صفحه ایی می باشد. در این روش از الگوهای قرار داده شده بر روی صفحه ابریشم که از قبل رنگ آمیزی شده است ، استفاده می شود. مزیت استفاده از این روش در تولیدات انبوه بیشتر به چشم می آید ، چراکه ساخت پرچم های سفارشی با تعداد زیاد را آسان می کند. همچنین با استفاده از این روش می توان جلوه هایی خاص به همراه رنگهای متفاوت بر روی پرچم ها ایجاد کرد. ناگفته نماند که حجم رنگها و جوهرها در اندازه مطلوبی مورد استفاده قرار می گیرند و از دوام آن ها اطمینان حاصل می شود.

یکی دیگر از ویژگی های روش چاپ پرچم صفحه ایی ، قابلیت چاپ به صورت خودکار یا دستی است که این موضوع آن باعث می شود که طرح های با کیفیت با کمترین ابزارآلات خلق شوند. بنابراین همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم ، این روش برای تولید انبوه و انجام سفارشات عمده چاپ پرچم مناسب تر می باشد. اما مانند هر روشی ، این روش هم نکته منفی دارد که در مورد استفاده از رنگ ها است و هرچه رنگهای بیشتری برای تولید پرچم استفاده شود ، هزینه کلی ساخت پرچم بیشتر خواهد بود.

چاپ پرچم با استفاده از صفحه ابریشم

با استفاده از این روش ، پرچم ها با استفاده از دستگاه های چاپ ابریشم اتوماتیک با اندازه بزرگ چاپ می شوند. این ماشین های چاپ به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا هر طرحی را به طور دقیق و سریع تولید کنند ، اما به دلیل طولانی بودن مراحل راه اندازی ، حداقل تولید 10 پرچم باید صورت گیرد تا برای سازنده پرچم مقرون بصرفه باشد. این روش معمولا برای گرافیک های ساده که از چند اشکال و یا چند رنگ تشکیل شده اند ، گزینه مناسبی به نظر می رسد.

به دنبال مراحل چاپ پرچم ، پرچم ها تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند. این کار نه تنها برای بهتر جلوه دادن تصاویر چاپ شده بلکه برای ثابت نگه داشتن جوهرها در برابر هوای سخت و ماندگاری بیشتر آنها انجام می شود. جوهرها از طریق پارچه نفوذ کرده و تقریباً 100٪ پوشش را در قسمت عقب ایجاد می کنند. در نهایت ، پرچم ها قبل از استفاده از یک نوار تقویت کننده در قسمت بالا ، برش داده می شوند. سپس گارمترها وارد شده و پرچم تولید شده نهایی برای حمل بسته بندی می شود.

چاپ دیجیتال

با این نوع چاپ پارچه ای ، آثار هنری سفارشی شما به صورت دیجیتالی با استفاده از چاپگر جوهر افشان با فرمت بزرگ چاپ می شود. یک مزیت بزرگ برای انتخاب پرچم دیجیتالی این است که به طور کلی حداقل تعداد سفارش (بر خلاف روند صفحه ابریشم) وجود ندارد. بنابراین اگر به 1 یا 21 پرچم نیاز داشته باشید ، این حق را دارید که پرچم های دیجیتالی را به هر میزان که بخواهید انتخاب کنید. روش های چاپ دیجیتال می توانند عکس ها و جزئیات ریز را نیز چاپ کرده و در هنگام چاپ پرچم گزینه های بیشتری را ارائه دهند. با این حال ، پرچم چاپ شده دیجیتالی نفوذ جوهر ابریشم را ندارد ، بنابراین پرچم شما در قسمت عقب به طور قابل توجهی سبک تر به نظر می رسد.

پس از چاپ ، پرچم ها مراحل شستشوی از آب سرد تا آب گرم را طی می کنند و خشک می شوند. در نهایت ، پرچم ها قبل از استفاده از یک نوار تقویت کننده در بالا و یک طرف پارچه ، برش داده می شوند و پرچم ها برای حمل و نقل بسته بندی می شوند!

چاپ دیجیتال یک طرفه

چاپ دیجیتال یک طرفه گزینه دیگری برای چاپ پرچم های سفارشی است. با استفاده از پرینترهای پرچم پیشرفته ، امکان چاپ سریعتر طرح های پرچم سفارشی فراهم می شود. با چاپ دیجیتال ، می توان طرح های پیچیده را با تلاش کمتری ایجاد کرد. همچنین برای چاپ طرح های کوچکتر مناسب به نظر می رسد.

اشکال پرچم می توانند به شکل مستطیل استاندارد ، قطره اشک یا حتی پر مانند باشند. بسته به انتخاب مورد نظر در طراحی ، می توانید چاپ یک طرفه یا چاپ دو طرفه را انتخاب کنید. چاپ یک طرفه به معنای چاپ طرح بر روی یک طرف پرچم می باشد و طرف دیگر پرچم سفید باقی می ماند. از مزایای روش چاپ دیجیتال یک طرفه می توان به این نکته اشاره کرد که با استفاده از این روش می توان طرح های مختلف را بر روی تقریبا همه نوع پارچه ایی ایجاد کرد و معمولا برای نصب پرچم به عنوان یک بنر ثابت بهترین گزینه به شمار می آید.

نکته منفی روش چاپ دیجیتال یک طرفه این است که معمولا از طرف دیگر پرچم که طرح بر روی آن قرار ندارد رنگ ها دیده می شوند. اگر برای مثال از پرچم اشک مانند استفاده می کنید ، از نظر بصری ممکن است این روش جلوه نامطلوبی برای پرچم ایجاد کرد اما اگر پرچم را به گونه ای تنظیم کرده اید که پشت آن مشخص نیست ، مشکلی وجود نخواهد داشت.

چاپ پرچم

چاپ دیجیتال دو طرفه

مانند روشی که در چاپ دیجیتال یک طرفه استفاده می شود ، چاپ دیجیتال دو طرفه به شما این امکان را می دهد که برای طراحی پرچم ملاحظات بیشتری در نظر بگیرید زیرا می توانید از هر دو طرف پرچم استفاده کنید. اگر قصد دارید هر دو طرف پرچم بدون توجه به جهتی که به آنها نگاه می شود ، تصویر یکسانی داشته باشند ، پرچم های اشک مانند گزینه مناسبی هستند.

گزینه های مختلفی وجود دارد که هنگام چاپ دو طرفه می توانید انتخاب کنید. ممکن است طراحی یکسانی در دو طرف جلو و عقب داشته باشید. همچنین ممکن است از یک تصویر متفاوت در قسمت پشت پرچم استفاده کنید تا تنوع بیشتری به دست آورید و نگاهی دوباره به پرچم خود داشته باشید.. تنها عیب روش چاپ دیجیتال دو طرفه می تواند هزینه اضافی باشد که باید متحمل شوید اما می تواند در عوض دو پرچم با یک پرچم به شما ارائه کند !

چاپ پرچم با تصعید رنگ

پرچم های چاپ شده با فرایند تصعید رنگ ییک از بهترین روش های چاپ پرچم بهش مار می رود. با استفاده از قابلیت های عکاسی چاپ دیجیتال ، از رنگ ابریشم غنی می شوید. طرح و یا گرافیک های شما ابتدا بر روی کاغذ انتقال با تصویر معکوس چاپ می شود. سپس ، تصویر با یک پرس حرارتی به پارچه پلی استر در دمای 375 درجه فارنهایت منتقل می شود ، در حالی که پارچه تحت این درجه حرارت و فشار بالا گرم می شود ، رنگها به گازهایی تبدیل می شوند که در الیاف پرچم نفوذ کرده و سفت می شوند. این طرح اکنون به طور دائمی ثابت شده است بنابراین می توان آن را بدون خطر آسیب رساندن به کیفیت تصویر شستشو داد.

به طور کلی حداقل تعداد سفارش برای رنگ پرچم های تصعید وجود ندارد. از آنجا که این فرایند چاپ از طریق پارچه رنگ آمیزی می شود ، طرف مقابل حدود 15 درصد روشن تر و معکوس خواهد بود. یک صفحه نمایشی رنگی دو طرفه نیاز به دو پانل دارد که به هم دوخته شده اند و توسط یک آستر مات از هم جدا شده اند تا از نمای دیگر آن جلوگیری شود. این روش برای عکس های با کیفیت بالا و طرح های پیچیده مناسب به نظر می رسد. این فرآیند ، چاپ تمام رنگی را امکان پذیر می کند و در صورت انتخاب طرح پیچیده ، این روش چاپ را در نظر داشته باشید.

تزیینات

این روش چاپ پرچم فرایندی است که دقیقاً شامل چاپ نمی شود. در عوض ، از دوخت دست استفاده می کند. این فرایند دقیق به نظر می رسد و همچنین اجازه می دهد تا یک طرح گلدوزی شده زیبا داشته باشید. این روش می تواند یک طرفه ، یک طرف معکوس یا دو طرفه باشد.

با توجه به ماهیت و طراحی پیچیده آن ، محصول این روش برای محیط های داخلی مناسب خواهد بود. قیمت نهایی چاپ پرچم با استفاده از این روش بستگی به پیچیدگی طراحی دارد. یک نقطه ضعف قابل توجه این روش طبیعتا زمان مورد نیاز آن می باشد چرا که تقریباً چهار هفته می تواند برای یک پرچم نسبتا معمولی زمان نیاز باشد ، در حالی که با چاپ دیجیتال می توان پرچم را در عرض دو هفته تولید کرد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید